Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

11 June 2010

Despre alaptat

Se pare ca teoriile mele cu lapte, biberoane, copii dormind sau care stau de veghe nu sunt reale (cel putin din comentarii), desi nu e un studiu confirmat si tot nu-mi dau pace exemplele alea de copii care dooorm bine de la 2-3 luni. Si nu sunt toate nici exagerari si nici putine exemple, dar deh, "fiecare copil e unic", nu-i asa?

Imi aminteam de zilele de inceput cu Daris acasa. Peste tot zice ca trebuie sa te odihnesti, sa mananci, sa bei si sa alaptezi. Restul se mai face pe urma, sau de catre altii. Ca nu e usor, mai zice si asta pe ici pe colo. Eu as reformula: tot ce trebuie sa faci cand vii acasa este NUMAI SA ALAPTEZI. La modul ca nu faci nimic nimic, absolut nimic altceva. Nu ca nu vrei, ca nu poti. Adica daca nu faci numai asta, nu o sa ai succes. De ce? Pai filmul e cam asa: pui bb la san, sta (nu 10, 15 minute, si nici 30 cum scrie) si sta... o ora, sau o ora jumate'. In cazuri fericite (la mine de ex), nu plange cand il pui jos, sau nu jos, il tii in brate adica, jos insemnand dezlipit de san. Il pasezi lui tafsu sau altui membru ca sa poti tu sa faci pipi, apoi vrei sa faci dush dar iti dai seama ca nu mai ai timp, pentru ca bb vrea din nou la tine. Adica vrea din nou la san. Si uite asa incepe alta ora de tzocaiala, timp in care tu poti baga linistita un sandwich, peste capul copilului, fireste.

Nu, nu e exagerare si nu, nu percepi la fel ceea ce am scris eu decat daca ai trait asa ceva. Ca e greu cu noii nascuti, cine nu stie?! Dar cat de greu e cu alaptatul... uite ca eu nu mi-am dat seama decat acum, cand inerc sa fac pe sfatuitoarea in ale problemei si vad ca ma impotmolesc. Atat de complicat imi e, incat imi vine sa ii zic: "da-i, fata, biberon si gata!"

Daca nu ai pregatit scenariul de dinainte, sau daca nu ai fost langa cineva sa fi vazut "ca asa se face", e cel mai probabil sa nu reusesti. Si nu condamn!!!!!!!! Deloc!

Deci daca ii dai biberon, doarme 3 ore, ca e "satul", daca il pui la san, sta de la o ora in sus (pan' la 3 sau cine stie cat) si cand vrei sa te dezmortesti tre' sa o iei de la capat.
Eu am reusit (imi dau eu seama acum ca a fost cam o minune) pentru ca dupa lungile ture de supt Dari era ok. Daca ar fi plans dupa nush cat timp de stat la san o data, de doua si tot asa in fiecare zi, e cel mai probabil ca recurgeam la biberon, fie cu lapte matern fie cu formula.

In concluzie, e greu, frate, greu, greu greeeeeeeeeeu cu alaptatu'.

Voi cum ati reusit?
Sau de ce n-ati reusit?

1 comment:

Pepitzel said...

Vreau numai sa-ti spun ca nu toti sunt asa. Sunt si bebei care de cand ajungi cu ei acasa din spital se trezesc la intervale regulate, 3-4 ore, papa si adorm inapoi, nu au nevoia de a suge pe care o au altii. E chestie de personalitate, de alti factori. Uite de exemplu acid reflux poate fi o cauza pt cluster feeding. Eu cu pepitul am fost perplexata de faptul ca nu adormea la sfarsitul mesei cat sa pot sa-mi retrag sanul, se trezea instant si da-i iar. Perplexata dupa 2 care mancau la 4 ore si puneau cat voinicul din poveste lunar pe ei. Asa ca cine stie ce primesti si tu la urmatorul, fii flexibila in asteptari. :D