Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

05 May 2010

Adevarul gol golut

Eu am asa cateodata cate un of, mai multe de fapt, dar doar cateodata ma opresc si il consemnez, ca sa nu par prea rebela.

De exemplu, fraza aia ca fiecare mama face ce crede ca e mai bine pentru puiul ei e pur si simplu o prostie si o arma de auto-aparare. Cu asta se incheie orice polemica, se ajunge la "a respecta parerea celuilalt" si alte clisee de-astea si punct.
Pe cand adevarul e altul. Si ce daca fiecare mama face ce CREDE ca e mai pine pentru plodul ei? Pe cine intereseaza ce crede ea sau nu? Daca eu cred ca is intr-un fel inseamna ca si sunt? Chiar deloc. Ce tot o dam in relativitati de-astea din teama sa nu deranjam?
Adevarul e unu: e bine sau nu sa faci un lucru pentru copilul tau. Punct. Nu ca daca eu cred ca e bine, asa este. Poate un bou de tata crede ca e bine sa-si bata copilul, ca e spre binele lui, ca sa invete pe viitor... exclus ca in realitate e ok atitudinea asta, nu?

....................................

alt cliseu dragut pentru noi dar adevarul e ca e facut doar pentru noi ca parinti si n-are nici o treaba cu interesele copilului: nu cantitatea ci calitatea timpului petrecut cu copilul conteaza!
lemme tell you smth: bull shit!
Numai in epoca asta dementa unde totul e fugareala se putea inventa asa ceva. Nu ca inversa axiomei ar fi adevarata. Nici aia.
Dar asta cu quality time nu a fost inventata pentru a motiva parintii care stau cu bebelusii sa faca ceva constructiv, amoros cu ei, ci de catre cine? Aha, tocmai exat de dinsii (dansele), cei (cele) care nu stau cu bebelusii, care stau cu scaunul de la birou trei sferturi din zi si... trebuiau sa se simta si mame in acelsi timp. Si nu mame, ci mame bune! Atunci ia sa ti-o trantesc eu verde-n fata: degeaba stai tu cu plodu' o zi intreaga fara sa faci nimic, caci eu in cele 2 ore cat petrec cu el fac de 100 de ori mai multe decat tine! Na! ¡phbbbbt!

Asa... si?! Sa zicem ca-i adevarat, so what? Tot nu conteaza!

Mai am lista de clisee care ma-nerveaza rau de tot, de mi se suie blana pe spate, dar astea despre mamici si copii.
Si ca sa inchei intr-un ton trist, mi-a povestit mama despre o familie cu o fetita ceva ce nu pot uita. Mi-a zis acum vreo 3 saptamani. De atunci imi vine in minte cel putin o data pe zi. M-a marcat profund. So...

Sunt cunostinte, el roman, ea americanoasa, live in USA, fetita de 3 ani, bb de cateva saptamani.
Copila mare are bona selectata si intervievata ca pentru NASA, pian, balet, 3 ore la cresa in rest clase de de toate, limbi peste limbi, vorbeste cu martieni, intr-un cuvant "se ocupa de ea"!
Copila face 3 ani, invitati, tort, lumanari, sufla, pune dorinte, se bucura. Masa ia tortu si il duce in bucatarie. Nu ii da fetitei nici macar sa guste, pentru ca nu ii da nici fainoase si nici dulciuri. neutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutraneutra
Somebody shoot me, NOW!!!

Sunt atat de trista in strafundul sufletului ca nu stiu cum sa pun in cuvinte ceea ce simt. Jur!



4 comments:

Clara said...

Pai, nici daca ii organizezi timpul copilului pina la ultima secundita cu milioane si catralioane de cursuri nu mi se pare o abordare normala. Ideea asta ca tre' sa faca si franceza, spaniola, balet, pian, carate si mai stiu eu ce alte "bilioane" de activitati nu mi se pare sanatoasa. Pai, poate copillului aluia nu-i place pianul sau baletul sau actoria, eu ce fac i le bag pe git doar ca trebe d'le ca asa vrea muschiul meu si da bine in ochii lumii?
Sper sa reusesc sa gasesc cumva calea de mijloc si sa-l las sa aiba o copilarie normala si nu sufocata de cursuri.
Tatal meu socru care este un muzician de exceptie si care cinta cu Bryce la pian de pe acum, mi-a spus foarte clar ca muzica e o arta, trebuie sa o faci din suflet, de placere, cu iubire. Si el nu il va invata pe Bryce pianul daca va trebui sa il forteze so.....
In rest, mamici si mamici, nu trebuie sa o iei personal si mai sunt cazuri care chiar trebuie sa se duca la servici si sa-si lase copiii in day care iar cind vin acasa, alea doua ore chiar le dedica piticilor cu tot sufletul. Din pacate, pentru ca ei sa creasca si sa aiba un trai decent, trebuie facute niste sacrificii.
Oricum, asta e o discutie luuuuunga, daca ne-am intilni la o cafea, ar trebui, probabil sa avem vreo doua.:) Hai pupici desi.

Lavinia Biberi - Edukid.ro said...

Iti inteleg rabufnirea si ai mare dreptate! Copiii isi doresc sa comunice, sa se joace, sa iubeasca, sa construiasca.Sunt foarte multe subiecte si activitati pe care le puteti discuta/avea alaturi de micutii, chiar si atunci cand vii de la serviciu. Chiar am scris pe blog despre acest subiect.

Fiecare isi planifica timpul asa cum considera el ca e bine pentru pitici :)

Pupici

happy-mami said...

Da, asta cu "timpul de calitate" ma enerveaza si pe mine! Din aceeasi categorie ar mai fi intrebarea "si tu ce faci? iti cauti job?" de parca e normal sa lasi copilul undeva intr-o cresa si tu sa te duci sa faci cariera. Sau bani? mai iei o jucarie scumpa, o masinuta electrica, faci figuri in parc...

elena_elless said...

eu zic fiecare sa aiba o sansa sa se explice.

Cred din tot sufletul ca toti (majoritatea) parintilor vor ce e mai bine/bun pentru copii lor.

Hai sa fiu eu avocatu' poporului (nu dati cu parul va rog !).

Eu zic ca cliseele sunt aruncate asa in discutii din cauza competitiei pe care o au parintii intre ei ..

Desigur ca persoana respectiva nu are dreptate, si cred ca si ea stie asta, poate a spus "degeaba stai tu cu plodu' o zi intreaga[...]" .. doar pentru a te enerva :D. Poate s-a simtit cumva vinovata ca se duce la munca, poate felul in care ai povestit cate faci tu cu fata ta .. a facut-o invidioasa ?

Iar cu fetita de 3 ani si tortul, hm .. poate are alergie la gluten .. altfel zau nici eu nu inteleg.

Eu i-am dat o gurita de tort andreei la ziua unui piticut, si lumea se mira .. "ii dai tort ?!:D" .. pai iaca ii dau ..ca o vad cum inghite in sec ..

hi5 daris!