Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

10 December 2009

CIO

Daca tot ma dau in abrevieri, atunci sa continuam gran sonrisa.
Citeam un blog interesant care in final m-a facut sa join si yahoo group-ul babywisemoms. Asta acum vreo 2 zile. Lumea multa, sfaturi la fel de multe. Am ramas un pic uimita de constantele de acolo: program de somn/masa/timp liber, CIO adik cry it out, lasat bb sa se auto-linisteasca si chestii care nu mi se pareau prea "intelepte". Asa ca am gugalit si vad ca BW (pe care m-am strofocat sa ii dau de inteles, si era baby wise, duh!) e de fapt o carte, caci vorbeau mamele acolo de principii solide, care nu prea sunt in concordanta cu ale mele, asa ca m-am pus la unsubscribe... cel mai putin timp cat am stat pe un yahoo group!

Despre Cry It Out voiam sa scriu altceva insa, si anume sa repovestesc un articol citit de Luis. Ca daca lasi pe bb sa planga "controlat" 20, apoi 15, 10 minute, si ca in cateva zile/nopti de practica va inceta e aproape garantat. Totusi nu asigura nimeni ca aceasta metoda nu are efecte negative asupra copilului. Unii ar zice, si eu sustin, ca de fapt exista efectele negative, la nivel emotional, asa ca nimeni nu vede (inca si daca... vreodata!)

Asadar, articolul facea o analogie intre bbele lasat sa planga si un om luat prizonier de niste bastinasi. Prizonierul striga dupa ajutor, se zbate, incearca sa faca ceva dar tot ce reuseste e sa se agite. De cate ori? Pai depinde de caracter: o data, de doua de zece ori, dar cu siguranta la un moment dar RENUNTA. Continua sa se bucure de fiecare data cand vine bastinasul cu mancarea, cand ii deschide usa "celulei" si vede o raza de soare, dar cert e ca nu se mai zbate sa implore "scoteti-ma afara!" De ce? Pai stie ca e in zadar, de aia, si nu ca s-a invatat sau chiar acomodat sau ii place situatia in care e, ci s-a conformat (ca sa nu zic frustrat).
Cat despre efectele negative.. ar trebui sa intrebam macar o persoana care a stat ceva timp intr-o puscarie normala, cred ca sunt multe.

Cam dura comparatia, dar cred ca multi parinti sunt niste bastinasi care isi tin bebeii in inchisoarea sub forma unui patut cu gratii si care ii invata lectii serioase de viata (si nu pozitive!). Pacat ca inteligenta emotionala nu se masoara atat de simplu, de timpuriu si chiar deloc de majoritatea dintre noi!

1 comment:

Pepitzel said...

Nda, am citit si eu despre metoda asta de eliberare emotionala cand eram gravida, dar nu m-a impresionat mai mult decat sa ridic o spranceana. Oh, vorbea cineva chiar si de tensiunea din timpul nasterii, ca trebuie s-o planga bebe in timp ce tu-i oferi un umar, ca sa se echilibreze emotional... norocul meu e ca pepitul tacea la tzitzi, c-avea gura plina, asa ca m-am scos! :))