Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

22 February 2010

No cry sleep solution

Am citit cartea, e ok, insa cumva idealista, zic eu. Desi multe marturii jura ca totul functioneaza.
In cateva cuvinte, e nevoie de o rutina stricta de somn si dormit foarte devreme, in jur de 7 pm, ceea ce mie mi se pare imposibil.
Acum 2 seri Daris nu mai putea de somn pe la 8 pm, asa ca am profitat si ne-a bagat in pat, am citit si am mai vb vreo jumatate de ora si apoi somn. A adormit imediat, si pana la 10.10 s-a trezit o singura data. Apoi insa nu mai avea chef de somn deloc, s-a pus pe vorbit, am lasat-o in pace, dar nici ca a mai vrut sa doarma. Eu pe la 12 am inchinat steagul si ea a ramas cu Luis... in cele din urma a adormit la 2 am. Da.. foarte cool. Prima incercare... primul esec.

De doua nopti am incercat faza recomandata in carte: sa nu adoarma de tot la san, adica atunci cand e gata gata sa adoarma sa i retragi sanul si sa adoarma fara, daca deschide gura si cauta, ii oferi si tot asa de 0 suta si o mie de ori pana odata si odata gata. Am incercat si de cateva ori a mers, a fost ok, asta ca sa nu mai asocieze somnul numai cu boob-ul, desi il oferi la cerere.
In consecinta, acum 2 nopti am stat de garda si de fiecare data cand scancea incercam sa o shsh-iesc si sa o adorm asa. Unele incercari au reusit, desi am dormit numa pe o parte spre ea si cu bratul peste, asa ca i-am dat sanul de 3 ori, si de vreo 100 shsh-iala.

Azi noapte le-am mai combinat, a luat sanul de mai multe ori, nu stiu cate, de vreo 2 a mers cu shsh si de vreo 3 a mai shshit-o Luis fara sa ma scol eu.

Imi dau seama ca daca doarme pe o parte doarme mai bine decat pe spate si nu se trezeste atat de des. Probabil ca pe burta, dupa cum zic unii, ar dormi si mai bine, dar cum n-am pus-o niciodata asa acum nush cum sa o invat in pozitia asta.

Cu rutina e asa si asa.. adica uneori iese, alteori sarim anumiti pasi, ceea ce duce la esec, din cate spune Pantley.

Mai zice ca somnurile de zi tre sa fie in jur de o ora, minim, or Dari nu depaseste 30 de minute si de aici tot showul... nap aiurea - somn de noapte aiurea si invers.

Plus tre' sa scrii pas cu pas sa completezi tabele ce si cum faci, cred ca in super organizarea asta consta si succesul dar mie mi-e atat de incomod si jena si nasol sa scriu asa ceva incat nu imi vine sa ma apuc de treaba.

Probabil ca maine mai recitesc capitolul unde da directivele tanti asta si poate facem ceva mai mult. Am ajuns la concluzia ca lucurile nu se schimba de la sine, ca sunt copii care si la 2 ani inca se trezesc noaptea si cauta sanul sau pur si simplu nu adorm inapoi imediat, asa ca daca nu se face nimic nu cred ca se rezolva.. dupa cum am vrea toti.

Bine e ca nu abandonez, dar nici nu sunt gata de atac.

6 comments:

dani said...

Sunt Dani si urmaresc blogul vostru din cand in cand.Trecand prin experienta sarcinii si nasterii, primind multe sfaturi si indrumari de la persoane binevoitoare, mi-am jurat ca eu nu voi sfatui pe nimeni cum sa-si creasca puiutul.Dar fiindca eu am avut succes la faza cu somnul de zi, o sa-ti spun ce mi-a fost de folos si cum am procedat.La fel si puiutul meu dormea intre 20 si 30 de minute de vreo 2- 3 ori pe zi,doar daca il culcam in brate dormea ceva mai bine.
Cum am reusit sa-l fac sa doarma de trei ori pe zi intre 45 de minute si 2 ore:
-in primul rand am pus draperii la fereastra =semi intuneric si o atmosfera placuta,lumina nu-i mai distrage atentia
-in al doilea rand e nevoie de un fundal sonor constant, ex muzica,televizorul (bineneteles volumul la minim),sau chiar uscatorul de par(la mine a dat rezultate si el),pt a-i distrage atentia de la alte zgomote care ar putea sa o deranjeze si pentru a o ajuta sa se deconcteze(bebelusii se deconecteaza foarte greu,din cauza ca totul este nou pentru ei)
-in al treilea rand e foarte importanta rutina(am vazut ca ai amintit de ea)bebelusilor le place rutina,adica nu sa o culci la aceleasi ore dar sa fie totusi un orar.de ex noi avem somnul de dimineata de pe la 9 30- 10 30.Dimineata se trezeste in jur de 6-7 30, la 9 papa deci numai bine vine somnicul dupa micul dejun.La 13 avem pranzul dupa care doarme inca o repriza, si intre 16 30-18 30 mai trage un pui de somn(scurt).
-in al patrulea rand e important sa o pui la culcare atunci cand ii este somnic,daca incerci sa o culci cand nu ii este somn doar pt a o culca la aceasi ora, ea va fi mai agitata si va sari peste repriza de somn,daca este prea obosita ,se va agita, va plange si rezultatul va fi acelasi.
Deci trebuie sa-i intelegi semnalele;se freaca la ochisori, casca, e mai agitata si nu vrea decat in brate fuga fuguta cu ea la somnic.Noi mai avem nevoie la somn si de tzitzi, ceiuc sau suzeta(la care incet incet vreau sa renunt,avem 7 luni deja.
Somnic pufos!

Dahnah said...

Dani, merci mult de sfaturi. Cam toate astea le stiu, fac mai intuneric si muzica deja ma capiaza, haha! Cu orele exacte nu prea stam bine, caci se scoala cand la o ora cand la alta, dar e clar vina mea ca nu ma tin de un plan.
Trebuie sa ma hotarasc sa fiu mai ferma si repetitiva.

Multam'!

Pepitzel said...

Big hugs si mult succes! Nu stiu ce sa-ti spun altceva.

P.S. Eu am ajuns taras grapis la pagina 70 si inca nu vrea tanti asta sa vorbeasca si cu mine ce ma intereseaza, se tot invarte in jurul cozii. O mai las pana la pagina 100, daca nu sare-n schema o inchid. Se vede ca tu ai fost mai motivata, ai citit-o un-doi.

Toate trec, pupam!

Clara said...

Vin si eu din urma. Cam ca MQQM, am citit din 10 in 10 pagini, parca mi s-a parut cartea si mai deslinata decit cea a lui Sears, ciudat are atit de nulte recenzii bune pe Amazon.
Eu zic ca o sa reusesti, Dana, o sa vezi, cred ca micuta Daria o sa-ti dea un semn ca e gata sa inceapa un nou program.

Dahnah said...

multumesc, fetelor, si eu sper sa se rezolve cu somnul, insa tre' sa ma tin de strategii.

Dahnah said...

Despre carte eu nu am o parere proasta, doar ca promite marea cu sarea.. si garanteaza! Plus marturiile multora ma fac sa cred are dreptate tanti asta.
Pe scurt, ea se tine de rutina si de dez-asocierea dormit/san sau suzeta sau biberon.

Si cand ma gandesc ca se amesteca nebunia asta cu faza cu dintii... devin super optimista! (NOOOOOOOOOOOOT!)