Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

21 April 2010

Cu formula in casa sau nu?

Eu am stiut totul despre alaptare. La nivel teoretic. Imi facusem lectiile bine, stiam ca nu trebuie sa ai formula in casa cand vine bebe ca sa nu te lasi prada ispitei, ca bebe se satura si cu cei 5-10 ml de colostru pe care ii inghite la inceput, ca daca plange il pui de n ori la san, ca desi dupa ce l-ai alaptat ai impresia ca ii e foame sa nu ii dai biberonul, ca suge doar de placere... cam toate astea.
Eram contra formula, era maldad numarul unu, deci eram inhaitata cu ceata de ingeri contra lui (adica al diavolului in chip de lapte praf).

In spital am stat putin, cateva ore, nici o noapte, Daris s-a nascut la 4 am si pe la 8 seara eram acasa, deci prima noapte am petrecut-o acasa. Intr-un fel bine, in altul... eram fara nici un ajutor "de specialitate". Am shashait-o si am pus-o la san toata noaptea, mi se strepezisera dintii si dormeam in fund, caci cum o puneam pe pat, langa mine, cum incepea sa planga. La san nu stiam ce face ea acolo ,uneori cred ca sugea, alte ori cum ca pierdea imediat sanul, aveam mameloanele plate, skating rink ii ziceam. Eram ca o tocilara care invatase pe de rost toata teoria si acum ma blocasem, nu stiam cum sa o fac pe Dari sa apuce sanul. Pe la 5 dimineata am zis gata, ii e foame, caci plangea rau de tot. L-am sunat pe Luis, pe care il trimisesem cu vreo 2-3 ore in urma in alta camera sa doarma cu Pancho (mi-era mila si de el bietul, mieuna acolo singur) si i-am zis sa cumpere o cutie de lapte praf.

Lapte praf mai inghitise Dari in timpul zilei in spital. O singura data si putin, (a zis asistenta) caci era mancata cu lapte de la mine , a luat-o cand eram eu la dush (fapt pentru care m-am ofticat atunci).

Deci, in prima zi, la 5 jumate dimineata ii dadeam lapte praf cu seringa, apoi cu canita, nu stiam cu ce e mai bine, caci biberon nu voiam sa ii pun in gura (era din ceata raufacatorului maldad) A dormit Daris vreo 6 ore, neintoarsa. Apoi i-am dat numai la san. Lapte praf i-a mai dat Luis de 3-4 ori, si asta numai cand eram eu atat de obosita incat nu mai puteam sta o ora in fund sa ii dau sa manance.

Eu cand auzeam de lapte praf mi se suia blana pe spate. Nu si nu. A fost bine, caci m-a montat atat contra lui, incat nu as fi dat nici supliment in mod regulat, nici nu as fi renuntat la alaptat, desi mi-a fost greu, nu mi-a trecut prin cap asa ceva.
In spital, o asistenta care desi incuraja alaptarea, mi-a zis ca in prima saptamana sau in primele zile, pana iti coboara laptele e nevoie si de cel praf. La care eu, in sinea mea am zis: "ce proasta-i asta" (lucru oarecum adevarat gran sonrisa), eu nu o sa cumpar asa ceva.

Deci, datorita experientei personale as spune ca da, e buna o cutie de lapte praf in casa, dar depinde de tine daca stii cum sa o folosesti si cand. Pentru mine a fost o solutie salvatoare, dupa o zi de baby shower, o noapte de travaliu si nastere, o zi in spital cu bb nou nascuta numai langa mine si neinchis nici un ochi, plus o noapte de shushuit bebe si nedormit... deci 2 zile si 2 nopti nedormite deloc, alea 6 ore de somn de dupa formula au fost salvatoare. Asa am putut in ziua urmatoare sa o alaptez non stop si cine stie ce am mai facut, ca eu altceva nu imi mai amintesc.

Daca as sfatui pe cineva sa aiba laptele praf in casa? Nu, sau nu stiu. Daca e cineva ca mine, care stia ca praful nu e o solutie si ca nu exista sa nu ai lapte suficient pentru bebelus, cred ca e ok. Daca nu, stiu ca tentatia e extrem de mare si de la un biberon, doua, la o cutie, doua nu e decat un pas. Daca te poti stapani sa nu mananci o felie de tort cand esti la dieta, sigur poti sa alaptezi exclusiv si cu laptele praf in casa. Ah, si eu stiam ca sunt asa pentru ca de cate ori ma lasam de fumat o faceam cu pachetul pe jumatate plin in casa, mai serveam pe cate cineva. Cand mi se termina cum ca incepeam sa devin nervoasa. Haha!
(p.s. cu tortul la mine nu mai merge, is mai lasha acum! )

4 comments:

ILANA ANDREEA said...

Ai perfecta dreptate! Mi-a placut comparatia cu tortul :)) Exista si varianta in care iei o lingurita si te opresti :)) Insa, da, depinde de cat de informata si de hotarata sa alapteze e o femeie.
Eu am avut lapte praf in casa; cred ca am si incercat sa-i dau la un moment dat, disperata ca nu creste, dar atunci m-a salvat copilul - a refuzat :D

Unknown said...

Haha, eu nu am avut laptele in casa daaaar am stat 3 zile in spital si am tras de femeile alea sa ma ajute sa pun copilul la san. Vrand-nevrand m-au ajutat si eu am fost o ambitioasa la capitolul asta.

Cred ca in locul unei cutii de lapte praf eu as recomanda un consultant in lactatie, sau pe cineva careoricum se pricepe sa ofere suport moral in asemenea cazuri. E foarte reconfortant sa stii ca nu esti singura cand ti-e atat de greu.

Pepitzel said...

Eu sunt extremista! Ca-s patita.
NU laptelui praf in casa!:D

Raspunde tu acum sincer: daca nu-l aveai, daca chiar nu aveau acces la acel lapte praf, cum era difertia situatia? Intelegi acum de ce spun NU? Pentru ca daca nu-l ai, nimic nu se intampla. Daca il ai, deja e riscant. Esti lucky, parerea mea. Ai avut consiliere buna. Eu cred ca e greu si pentru organismul bebelusului sa inceapa sa digere chestii atat de diferite, normal ca a dormit 6 ore. Ok, ok, sper ca n-am ton de precupeatza, zic si eu zicale. :))
N-are absolut nik daca n-ai lapte praf in casa, dar daca-l ai........ :D

Dahnah said...

@IlanaAndreea, e cel mai fain cand bb controleaza ce mananca, stie el ce e bun, hihi, te-ai scos cu Ilana.

@zoozie, da, cel mai bun e un consultant, dar cand nu-l ai, tre' sa te descurci cum poti. Acum am dat de Rox, si le-am zis tuturor prietenelor din Ro despre ea.

@mQQm, daca n-ai lapte praf pai dai o fuga si cumperi =)) kidding. E muuult mai safe, normal. Da iaca-asa am bagat eu un somn bun. Stiu, e riscant, de aia nu recomand la nimeni. Depinde si de caracterul fiecaruia, eu daca aud de ceva extremist asa ma umplu de stres si de nervi, cu L. in schimb numai asa merge.
Cat despre consiliere... hehe, parte din ea ai dat-o tu, remember! :) Ca eu eram cu lectia invatata pe de rost si parca era degeaba.

Pup!