Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

29 April 2010

Meniu special

E un/o struto-camila cu piureuri si BLW, in toate combinatiile de orez. Azi a fost mai bine, doar 3 kk.uri. Dari a fost in toate zilele happy, ieri si azi a facut concerte de veselie de altfel, "ne-am ras" de-au crapat matzele, de aia nu m-am prea disperat. Oricum, a fost bun tot ce am citit, comunitatile astea virtuale tare-s bune la casa omului.

Pe scurt si pentru viitor, dieta trebuie sa fie cam asa: orez, morcov astea 2 in primul rand, apoi B.R.A.T. -ul adika banana, rice, apple, toast, ei n-au pus morcovul, dar e principal. Se mai poate da si piept de pui.

Hidratare in primul rand, daca nu mananca nu e bai, sa bea trebuie, mai ales daca si vomita mult. Citisem de 150 ml per kg, mi se pare exagerat, adik Daris ar trebui sa bea vreun litru jumate de lichide. Dar cat mai mult posibil, fireste.

In primul rand bea mucilagiul ala de orez, amestecat cu Electrolit, saruri de rehidratare. Ceaiuri nu i-am dat dar e bun cel de menta, de frunze de salcam si la noi se poarta de frunze de guayaba (adik de guava). Daca bb vomita e mai bine sa se dea 2-3 lingurite de lichid la fiecare 10 minute, nu mult de-odata, tocmai pentru a nu varsa. Inca un tip: sa nu se dea nimic nici cald nici caldut, pentru ca accentueaza senzatia de voma. La temperatura camerei e cel mai potrivit.

La medicamente e diferit, eu i-am dat furazolidon si un probiotic, in Ro am vazut asa: Smecta sau Hidrasec, care nu e pentru rehidratare ci e un antidiareic mai puternic, Ecoflorina sau orice alt probiotic si in caz de febra si panadol.
Loperamid e un anti diareic foarte bine tolerat si Metroclopramid impotriva senzatiei de voma.

Meniul a fost destul de bunut: orez, morcov, pui - fierte si facute pilaf, belnduite cu o felie de paine prajita - deci jur, era delicios. Se poate pune si pe felia de paine prajita si asa mananca bb singurel.
Orez cu banana, sau orez cu mar copt (cica nu se da nimic crud), sau cu ambele, tot date cu lingurita sau puse pe paine prajita. Cica sunt si copii mofturosi de nu manance nimic. Dari a mancat. Depinde si cat de rau se simt, imi imaginez ca nu iti vine sa bagi nimic cand esti varza.

Dari azi a mancat singurica pui la gratar.

In caz de se da formula, trebuie inlocuita cu una fara lactoza, neaparat. Se evita lactatele si citricele.

Am mai citit ca iaurtul e recomandat (desi eu am invinovatit initial un iaurt mancat mult si des). Cica iaurt cu banana, seara si dimineata in loc de lapte. Daca e invatat copilul cu biberonul de seara sa i se puna iaurt diluat plus banana. Sfaturi fel de fel.

Daca-or mai fi mai adaug pe parcurs.
Sanatate ca-i mai buna decat toate!

2 comments:

Lavinia Biberi - Edukid.ro said...

Asa e, sanatate, fericire :)Interesanta combinatia din meniu.
Asteptam si altele :)

Clara said...

Multumim, Dahnah. Si suntem foarte bucurosi ca Daris e bine!!! Pupici dulci