Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

16 April 2010

Ingrijirea bebelusului (meu)

Sa imi aduc aminte din urma, ca pare ca a fost asa de demult :)
In timpul sarcinii am citit si am vazut multe videos de ce si cum sa faci, am hotarat cum e mai bine pentru noi si urma sa aplic. Ei bine, nu stiu de ce, dar pur si simplu uneori facem niste chestii de-an porculea, parca iti ia cineva mintile. Cel putin mie mi le-a luat de cateva ori.

Baia: citit, decis: pana la caderea buricului nu o sa ii fac baie baie, ci numai sponge bath, adica cu buretelul umed sau carpulitza. Am facut asa? Nu!! Un mare nu! De ce? De nebuna, nush de ce.
Deci, daca as avea copilul acum in fatza mea, abia nascut nu as mai proceda la fel (zic eu acum).
Pe Daris nu au imbaiat-o in spital, nu se mai poarta obiceiul asta aici, deci am adus-o acasa "originala". A doua zi am bagat-o la baie (nu eu dar la cererea mea) bang [bang] bang [bang] bang [bang]
Si ca si cum nu era de ajuns, in fiecare seara ii faceam baie cu musetel, ea plangea de mama focului, dar am aplicat: "asa e la inceput, apoi se invata" bang [bang] da, asa cum se invata si sa planga singura, in patut, si pana la urma adoarme, no? Ce isprava!

Apoi am decis sa o sterg numai cu buretele umed si totul s-a schimbat. Nu mai plangea. Incet incet am inceput sa ii torn cate un firicel de apa si tot asa pana am revenit la baia normala, dar fara plans si stres.

Deci, pana cand ii cade buricul, stergeti copilul cu o carpulita umeda! Nu e murdar si asa ajutati sa ramana zona buricului mereu uscata. (Dariei i-a cazut la 2 saptamani, f, mult a durat dar s-a cicatrizat perfect)

Nu e nevoie sa umblati la buricut, lasati-l sa se usuce si el cade. Mai e o varianta sa il stergeti mereu cu un antiseptic. Eu am folosit Merthiolate asta si a fost ok. Numai ca dupa fiecare curatare trebuie lasat sa se usuce bine de tot.

De ajutir sunt si scutecele care lasa buricul la aer, ca Pampers Swaddlers, e ok daca aveti, daca nu, nu e musai.
Spaţiere de la stânga la dreapta
Gura bebelusului nu trebuie stearsa, am citit tot felul de combinatii: ser fiziologic, glicerina boraxata (nici nu am idee ce e asta!) Eu am incercat o singura data cu ser, dar am renuntat si bine am facut. Bebelusul are la un moment dat limba alba, e de la lapte si va trece in scurt timp. Nu e nevoie de nici o interventie pentru a se curata. Lui ii e bine asa cum e.

Ochisorii e bine sa fie stersi cu o fasha sterila imbibata in ser fiziologic. De la coada ochiului spre interior. Fiecare ochi cu cate o fasha separata, in caz de ceva la unul din ei sa nu se transmita la celalalt. Cand ajungeti la inchietura nasului, un masaj usor pentru a desfunda canalul lacrimal e bine venit. Eu am facut asta o data pe zi, dimineata si nu am avut nici un fel de probleme.

Nasul se aspira in cazul in care este "incarcat". Eu am preferat un aspirator de asta, sau batista bebelusului are foarte multi fani, insa mie mi se pare destul de barbara. Cred ca daca se foloseste de la inceput, cand bebe e mic si sunetul aspiratorului e un "white noise" care ii provoaca liniste e ok. Dar folosit mai tarziu cred ca e un real "monstru". Principiul e acelasi, numai ca la BB ai nevoie de aspirator, la NoseFrida esi tu aspiratorul.

Corpul bebelusului nu este murdar, baia nu e necesara in fiecare zi in scopul de a-l curata, ci doar folosita ca ritual de dormire. Deci nu va simtiti prost sau murdari daca nu imbaiati copilul zilnic!

Pentru mine cel mai important este fundul bebelusului. Servetelele umede is de mare ajutor, insa folosite cu precautie. Cand e bebe mic de tot si face kk des e ok sa folositi un servetel pentru a lua "grosul", dar nu abuzati. Eu am folosit inca de la inceput (si acum numai asta) apa sau ceai. Apa calduta sau ceai de galbenele (ajuta extrem de mult daca bb e iritat). Mereu am canita cu ceai, in care inmoi un pic de vata, ii dau o tura prin sapun, spal/sterg, apoi alta de vata fara sapun. Repet de 2-3-4 ori, de cate ori e nevoie. Tamponez cu un prosopel curat si las sa se usuce la aer. Crema pentru bebelusi e de mai multe feluri, eu prefer de galbenele si ceva cu oxid de zinc. Am mai folosit cu succes ulei de cocos, care e de fapt ca un unt, caci e in stare solida (daca nu e extrem de cald in casa) Multi folosesc Petroleum Jelly, care e bun ca repelent de pipi dar nu e bun ca ingrediente (la fel ca uleiul mineral).
Daca folositi scutece lavabile, nici o crema nu e recomandata (sunt de fapt unele, foarte putine in USA). Oricum, mai lasati pielea sa respire, nu astupati cu tone de crema la fiecare schimb de scutec.

Unghiile sunt cauzator de emotii la inceput. Sunt extrem de moi si lipite de degetelul bebelusului. Mie mi-a fost teama sa le tai, si cum nu se zgaria pe fata (ca alti bblusi), le-am lasat vreo 3 saptamani. Le-am mai rupt cu dintii, cu unghiile mele, s-au mai rupt singurele, pana cand le-am rezolvat. Dupa prima tura, cand erau deja dezlipite de piele, am inceput sa le tai cu o unghera speciala de bebelusi o data pe saptamana.

Mayo Clinic are raspunsurile la toate, de foarte mare ajutor :)

2 comments:

Dana said...

Este foarte bine venit postul tau pentru viitoarele mamici. La noi n-a fost asa complicat. I-am facut baita de cand am venit acasa, cu buric necazut si neuscat. De fapt a fost un fel de dus usurel. I-am sters buricul frumos, printre cute, sa nu ramana apa si gata. In gura n-am umblat. Cu ochisorii am avut probleme pana pe la 6 luni, facea des conjunctivita din cauza de canale lacrimale infundate, desi faceam masaj si o stergeam cu ser fiziologic in fiecare seara. Pana la urma a trecut de la sine totul. Nasul l-am dez-mucit cu batista bebelusului. Acum, la 11 luni e intr-adevar ca un monstru dar e cel mai rapid si cel mai eficient cand are muci rau rau. Cu funduletul multa grija. Eu am folosit pe langa servetele (ocazional la inceput acum mai des ca e o adevarata lupta cand o schimb de caca) si spalat la ghiuveta si o solutie de curatat speciala bio, pusa pe un servetel uscat, stergeam si gata. Unghiile la maini le-am taiat din prima zi de cand am ajuns acasa, cu o foarfecuta speciala, nu i-am pus niciodata manusi din alea de bebelusi si culmea e ca nu mi-a fost frica, i le taiam in somn si atunci puteam sa-i fac o adevarata manechiura :D
Fiecare are propriul stil si copii sunt diferiti si reactioneaza diferit de la baita la iritatiile de fundulet...important este sa stii ca si la altii se intampla si ce sa faci atunci cand esti la anaghie :)

Dahnah said...

@Dana, asa e, fiecare are propriul mod de a ingriji bebelusul, chiar daca in linii mari toti ne invartim pe aceleasi principii.
Eu cu unghiile am avut o teama, tot asa, in somn i le taiam. :)

Si spalatul la chiuveta il practicam si noi, cel putin de mica mica era de vreo 2 ori pe zi.