Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

13 March 2010

Am gresit?

De obicei nu "o vorbesc de rau" pe Daris, nici eu nici Luis. Astazi a venit in vizita o prietena cu bb ei de o luna jumatate, bebe care desi are colici noaptea, stie sa doarma. Bebe alaptat, la cerere. Bebe care doarme ziua cate aproape 3 ore un nap. Totul ok, nu mi-a sarit in ochi pana cand a zis Luis "Dana trebuia sa doarma cu Daria in brate, si fix juma' de ora". Da, asa faceam, de aia nu aveam timp de nimic.
Acu' ma uit in urma dar mai ales in prezent si imi dau seama ca Daria are o problema cu somnul, mereu a avut-o. Au fost perioade cand noaptea dormea bine, altele cand se trezea de cateva ori. Dar ziua nu a dormit niciodata calumea. Adica eu de aia nu intelegeam cu fac alte mame... ca eu daca nu il aveam pe Luis nu mancam niciodata, punct.
Dari mereu a dormit juma' de ora pe ceas, si asta dupa chin de a adormi, adica se rezista mult.
De ce? Asa e ea? Ce am facut eu gresit de ea nu poate sa doarma?
Ca noaptea e cum e... mereu am gasit explicatii, insa sa nu doarma ziua macar o ora legata nu e normal. Ca sa nu mai zic ca as vrea si eu macar o ora sa fac ceva intre timp... asta e partea a doua.
Nu imi pare rau ca am aplicat AP, caci a fost instinctiv, nici ca doarme cu mine, nici ca are "bucataria" langa nas si deschide frigiderul si apuca lapte cand vrea, dar in toate astea, unde am calcat stramb?
Stiu cum m-ar bate altii pe spate incurajandu-ma ca totul e ok... nu ma incalzeste cu nimic.
Vreau sa stiu ce ar fi trebuit sa fac si nu am facut, sau... "asa e ea"? Si asta cu "asa is unii" imi e un pic aiurea, nush...

7 comments:

dana said...

Ah, Dana ... si eu imi pun aceeasi intrebare in fiecare zi... si nu stiu cum sa mai procedez. Pe de o parte fetita ta compenseaza la capitolul mancare. Citind posturile tale despre BLW ma simt cam cum povesteai tu mai sus legat de prietena ta cu bebeul ei, care doarme :-) Eu ma chinui nu numai sa o culc sau sa o fac sa doarma mai mult de juma de ora odata acum ma chinui sa o fac sa stea macar 2 minute in scaunul de masa, nu mai zic sa manance...Poate o sa se faca soare si pe strada noastra :)
Rabdare iti doresc

Clara said...

Da, eu cred cu tarie in sintagma "asa e ea" sau "asa e el" pentru ca fiecare bebelus e unic si nu exista o reteta universala de aplicat pentru somn, diversificare etc. Atit timp cit ne-am asigurat ca ei nu dorm, maninca din cauza unei dureri sau a unui disconfort fizic, atunci parerea mea e ca ei trebuie lasati sa se desfasoare cit mai natural. Ma gindesc ca daca nu e obosita cronic , atunci lui Daris napurile alea de juma de ora, plus somnul de noapte adunate ii sunt suficiente.
Bryce al meu are un nap dimineata de vreo 45 min, inca unu' pe la prinz d vreo o ora maxim 2, si ceva spre seara de vreo 30 de minute, asta cind nu suntem telelei pe afara si adoarme ba in carut, ba in scaunul de masina. Insa, el cind e obosit imi arata clar acest fapt: e morocanos, se sterge la ochisori etc, si atunci hop cu el, il ajut sa adoarma.
Cam asta, iar m-am lungit ca o placinta. Cineva sa ma opreasca. Va pupam si eu am incredere in Daris, o sa vezi ca o sa invete sa doarma. :)

Dahnah said...

Mai nou daris doarme numai un nap de jumate de ora... booon asa!!!
Si ea da semne clare cand ii e somn si eu hop ba in brate ba in carut, cu muzicuta sau cu cantatul meu... si ea NU ADOARME!!! Eu n-o fortez, vrea bine, nu -nu. Uof uof, n-o mai scoatem la capat!

Dana said...

Intr-adevar un somn pe zi si de juma de ora nu cred ca ii e prea bun..iar partea cu asa e ea...nu stiu ...cred ca ai dreptate.
Ca si idee, Ioana mea adoarme in 100% din cazuri cand suntem acasa, la somnurile de peste zi, la san. Daca se intampla sa fim afara in mei-tai si rar in carucior. Investigheaza si o sa gasesti modalitatea optima prin care sa adoarma si sa o faci sa readoarma. De obicei ca sa doarma mai mult de 30min ori ma culc cu ea si se trezeste sau nu, o pun la san si adoarme sau fug repede si la fel, o pun la san. Din pacate este singura modalitate prin care vrea sa doarma in momentul de fata. Am trecut si noi prin faza cand nu parea sa functioneze nimic dar incet incet s-a reglat in felul asta. Nu e de dorit si nici cel mai fericit caz dar or sa se mai regleze si somnurile ei...

Dahnah said...

@Dana, si cu Dari mai merge cu pusul iar la san... dar nu mereu. Acum, in ultima vreme mai doarme ziua in pat cu mine si daca plec ma simte, deci tre' sa dorm si eu.
In wrap la plimbare adoarme, dar acum din ce in ce mai greu, dupa o ora de mers, sau mai mult si nu ma pot opri, tre' sa bat piciorul ca de nu, se scoala. de cele mai multe ori nu depaseste cele 30 minute.
In carut daca suntem afara, uneori pur si simplu adoarme singura, alte ori incepe sa se moftureasca, tre sa o scot, o mai pacalesc si apoi adoarme. Dar unele dati pur si simplu nu si nu... nu stiu cum de uneori cade singura alte ori orice i-as face nu adoarme si pace!

Dana said...

Da, asa e...cunosc tot frecusul asta... Din pacate nu pot decat sa-ti impartasesc trairile, sa stii ca nu esti singura :D

ILANA ANDREEA said...

Dahnah, nimeni nu-ti poate spune daca ai gresit tu cu ceva sau cu ce anume...Eu sunt in aceeasi situatie cu mancarea fetei...Sa stii ca nici Ilana mea nu dormea mai mult de 20 minute cat era bebe. E drept ca avea vreo 3 reprize, deci sa zic ca dormea aproape o ora. In zilele bune. In alea mai putin bune...30 min, exact ca Daris. SImteam ca mor cand auzeam de copii care dorm ziua cate 2-3 ore legate!! Si dormeau si noaptea! La noi situatia s-a schimbat treptat, fara sa fac nimic deosebit. Ce-i drept, am observat cu surprindere ca atunci cand a inceput sa doarma noaptea mai bine, dormea si ziua mai mult. Sau invers :)
Din pacate nu am sfaturi...voiam doar sa te incurajez spunandu-ti ca nu esti singura si ca Daris e OK si ca tu cel mai probabil nu gresesti cu nimic...Sunt etape peste care trebuie sa trecem, atata tot :)