Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

11 March 2010

La olita

Abia incep sa cercetez subiectul "potty training", vreau o abordare cat mai naturala. As tinde sa cred ca atunci cand e bebe pregatit e cel mai bine, oarecum sa faca constient actiunea, si nu doar intamplator.

Am dat peste "elimination communication", foarte interesant, tre' sa urmaresti comportamentul bebelusului ca sa stii cand sa il pui la locul indicat. Deci ei nu considera ca e necesara o anumita varsta cum credeam eu. Daca il pui pe bb sa faca si asociezi cu un anumit sunet el face. Cred ca imi place, dar mai am muuult de investigat.

Am mai aflat ca bebelusi chinezoi extrem de rar poarta scutece, si cei mai bogati si moderni poarta de astea de unica folosinta. Li se pare ne-igienic si ciudat sa nu lasi fund de bb sa respire, zi si noapte acoperit.. mda, cam asa e, dar cine se mai gandeste si la asta cu atatea pe cap? Iaca ei! :)

Asa ca la mare moda la ei is crotchless pants, pe care ii mai acopera cu o carpulita si voilá! Insa ei practica la greu "elimination communication", adik stiu cand vrea bb sa isi faca nevoiele si hop il pune unde-o fi si face. Cam cool!


6 comments:

happy-mami said...

Interesanta metoda chinezilor! Abia astept sa citesc ce mai descoperi legat de olita. Recunosc ca eu am cercetat destul de putin subiectul si m-am grabit sa-l asez pentru ca aveam senzatia ca ratam momentul.

Clara said...

Ha, ce chestie, la intilnirea de miercuri, una dintre mamici spunea ca practica "elimination communication" de cind avea baiatul ei vreo 3 luni
(acum are 9). Din pacate, n-am discutat foarte mult caci stii cum e, mai multe mamici, mai multe subiecte de discutie etc. Din cite am inteles, ar fi si un grup de mamici care practica acest gen de "potty training". Noi inca nu ne-am apucat de acest subiect. Desi avem o olita pentru virsta lui, cind l-am asezat pe ea nu l-am simtit foarte entuziasmat, nici nu intelegea prea bine ce si cum, il sustineam eu, desi el sta foarte bine in fund, asa ca mai lasam un pic, o sa-mi dea el de inteles cind e gata.:)

Clara said...

Ah si trebuie sa mai adaug ca, probabil "ec" tine foarte mult si de personalitatea mamicii. Din cite am inteles si acum, dupa 6 luni, mamica respectiva il punea pe toaleta la fiecare jumatate de ora??!!! Eu, una, chiar nu ma vad uitindu-ma la fiu-meu din 10 in 10 minute sa-mi dau seama daca face pipi sau caca. :) Mi s-ar parea un pic frustrant. Da' asta sunt eu. Sunt sigura ca functioneaza foarte bine pentru alte mamici. Hai pupici cu sclipici. :)

Pepitzel said...

Noh dragelor, la asa ceva eu sunt total pentru impotriva! :))

Cetii si io acum cativa ani si ma minunai de asa o minunatie de metoda.

E una din chestiunile in care ma bucur iar ca nu traiesc in china si mi de pare o chestie super-fortata. :D

In plus, va jur eu ca nici unii din chinezii pe care-i cunosc eu, educati ce-i drept, nu folosesc atare pantaloni.

In alt plus, chinezii sunt recunoscuti orice, numai atasati in parenting nu. Pushy parents, though, oh, yeah!

Da fiecare face cu timpul liber ce doreste! Eu prefer sa ne jucam altfel. Tronc! :))

Dahnah said...

Eu ce stiu e ca orice metoda ar fi e sa o invete sa faca la oala, fie ca e constient sau ca e prin repetieie... sa fie cand o fi. Nici nu ma disper cat mai repede dar nici nu vreau sa ajung la gradinita cu copilu' cu kk in scutece! :D

Adevarul e ca daca ma gandesc ca sta cu o bucata de hartie umeda mereu la kur ma doare inima rau de tot, de aia m-am si emotionat de cloth diapers pe care sincer, acum nu le iubesc prea tare.

Daca ar putea sa se duca ea singura la WC ar fi cel mai bine!!! :)

Mamica Vally said...

Fiarte interesanta metoda! trebuie rabdare multa...dar si eu cred ca este mai bine pentru funduletul lor...si mai iginenic...acum fiecare face cum crede ca e mai bine pentru copilasul ei :-)