Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

29 March 2010

Jucarii

Am dat peste articolul anterior intamplator, dar bine mi-a prins. La capitolul jucarii ma simt un pic in urma fata de toate celelalte mamici. Uneori m-am lasat intristata de faptul ca Daria nu are jucarii sau gadget-uri ca alti bebelusi de varsta ei. De exemplu, nu are play gym de asta foarte la moda. Am avut o tentativa de a cumpara, dar am renuntat. Nu are nici jucarii de alea Lamaze, Babay Einstein, care il fac pe bebe multumit de viata. Nu, nu pentru ca as fi eu foarte matura in a decide ce-i cumpar si nici nu merg pe ideea... "lasa ca noi am trait fara si eram fericiti". Nu i-am cumparat pentru ca is prea scumpe pentru noi, de asta. Si la noi bebe nu "merita orice, ca doar un copil avem".

Dar din pacate m-am simtit "aiurea" si in minoritate cand in comunitatea virtuala toate mamicile au cumparat si playgym, si jumper si nu mai stiu ce chestii cool. Da, exista si am simtit "presiunea sociala" (si ne mai luam de bietii adolescenti manati de actiunile peer group-ului!). De exemplu, i-am mentionat in treacat unei prietene din Romania tot cu bb mic, de playgym, la care ea a raspuns imediat: "e prea scump, nu merita!" (si nu ca nu isi permite), ea nefacand parte din nici o comunitate virtuala de mamici.

Desi nu sunt anti-modernism, si adesea fug mai mult dupa material pierzand lucrurile cu adevarat importante, cred ca jucariile "educative" sunt pur comert. Nu ca nu sunt bune, ci pur si simplu nu sunt "mai bune". Ferm convinsa ca Daris nu le duce lipsa (poate doar eu) si inexistenta lor nu va afecta dezvoltarea sau stimularea nici unui bebelus.

4 comments:

adelamaria said...

Da, cunosc si eu "presiunea" asta :) Uneori ma trezesc comparand jucariile Ilanei cu jucariile altor copii. Fireste, uneori da cu plus, alteori da cu minus :) Insa ma scutur repede de tentatia asta! Intotdeauna stau si ma gandesc cum se potriveste o jucarie (mai ales una scumpa) in contextul familiei noastre, cum i se potriveste Ilanei...Am avut si noi play-gym din ala. EU mi l-am dorit tare mult; din fericire si Ilanei i-a placut :) N-am ajuns sa cumpar leagan electric; m-am trezit la timp si mi-am zis ca nu vreau ca bratele, caldura si mirosul meu sa fie inlocuite de o jucarie, fie ea si scumpa!...Si nu, inca nu descoperisem tot curentul asta "pro-natural" :) Asta s-a intamplat mult mai tarziu :))
PS. Voi sunteti in Romania? Scuza-mi intrebarea, dar ma gandeam ca inca mai am play-gymul pe undeva (cred!):) Mi-ar placea sa-l mai foloseasca un bebe :)) Asta daca vi se pare si voua OK, desigur :)

Dahnah said...

@adelamaria, esti draguta tare, merci mult, dar nu, nu suntem in Romania acum, in Mexic.

Pe noi in schimb ne-a salvat leaganul ala de care zici, caci intr-o vreme Daria nu dormea deloc in pat, ci numai leganata, intai in brate pana pe la 2 sau 4 dimineata si apoi o tura in leagan si asa petreceam noptile, dormeam si noi un pic, de altfel nush unde ajungeam. :)

Asa e, comparand cu altii uneori ne da cu plus, alte ori cu minus, numai ca ne doare mai tare minusul decat ne bucura plusul (din pacate).

Pepitzel said...

Nu uita un lucru esential: majoritatea jucariilor pt bebei sunt variante comerciale si de luat ochii a ceea ce s-a folosit la joaca inainte de aparitia lor. Hai fi creativa, sigur poti sa le re-creezi acasa. Daca ai chef sa cheltui, scoti banul, daca nu, nu te stresa, poti sa te descurci admirabil fara ele. Nu te mai supara, uite jumparoo e un waste of money :D, ori cu el, ori fara, tot aia e. Playmat poti face din orice paturica, improvizezi cu jucarii. Al meu acum e la faza de bagat si scos dintr-o ulcica de inox, orice chestii. :)) Degeaba e cu alte jucarii pe paturica.

Uite un pup, sa-ti treaca!

Clara said...

Si mie mi-a placut articolul si sunt de aceeasi parere ca majoritatea jucariilor sunt construite pentru a umple buzunarul producatorilor.
Desi aici, in State, nu am avut nici presiunea sociala si nici stresul financiar (jucariile aici, sunt, in mare parte, accesibile) am incercat, cumva, sa gasesc un echilibru. Multe chestii am primit la "baby shower" si asa ne-am trezit de ex cu 2 centre de activitati. Despre care nu am decit lucruri bune de spuse; Bryce le-a adorat, dar pina a devenit mobil; in clipa in care a inceput sa se miste tiris, in patru labe, la revedere, a trebuit sa le dam altor bebelusi. Bouncerul de usa - o idee geniala, pai Bryce statea si sarea in el cite 15 minute si nu se plictisea, din contra. Jumperoo-ul de la Eintein nu i-a placut atit de mult. Acum, de cind merge in 4 labe si se ridica in picioare, nu prea mai e interesat de nici o jucarie. I-am pus in cosuletul cu jucarii: o lingura de lemn, o telecomanda stricata , e interesat de orice mai putin de jucariile super colorate.
Iar cu cit va creste, voi incerca sa-i stimulez dezvolatrea cu chestii creative: cubulete, carticele etc , ma enerveaza laptop-urile sau mai stiu eu ce chestii electronice care, consider eu, nu-i dezvolta latura creativa.
Cam asta e parerea mea iar jucariile Lamaze mi se par si mie muuuuuuuuuult prea scumpe pentru ma gindesc eu, no or less result. :)